Uncategorized

نجات یک تن ضایعات الیاف از لندفیل

عکسی که می بینید یک خط تولید زباله ست. نه نه اشتباه نگفتم. این یک خط تولید لباس هست اما لباس کالایی ست که این روزها به لطف صنعت مد و فست فشن، به طرفه العینی به آشغال تبدیل میشه. یه دروریز ضد محیط زیست که از آبهای آشامیدنی تا منابع خاک رو به انواع مواد شیمیایی آلوده می کنه.

هزاران صفحه در اینستاگرام و فضای مجازی شما رو به استفاده ی کمتر از کیسه ی پلاستیکی تشویق میکنند درحالیکه بلای نازل شده بر سر ما در اثر عوارض صنعت پوشاک و زباله های الیاف، در مقایسه با مصرف کیسه پلاستیکی بسیار مرگبارتر هست.

زندگی امروز بشر گریزی از تولید زباله نداره و درسته هر کسی می تونه با مسئولیت پذیری شخصی، خودش رو به یک آدم کم مصرف تبدیل کنه اما به هرحال آدمیزاد تولیدکننده ی زباله ست.

راهکاری که به نظر میرسه میزان آسیب رو کمتر می کنه، استفاده ی مجدد از هر وسیله ایست. بسیاری از الیاف قابلیت بازمصرف یا بازیافت رو دارند. و براساس هرم مدیریت پسماند، بازمصرف به بازیافت ارجحیت داره. یعنی اگر بتونیم از هر وسیله ای با اندکی تغییر شکل یا تعمیرات، مجدد استفاده کنیم، کار موثرتری انجام دادیم.

انجمن ساعت زمین در این راستا قصد داره یک اقدام کوچیک اما موثر انجام بده. ما میخوایم هزار کیلوگرم ضایعات الیاف رو به محصول تبدیل کرده و به یکی از استان های کم برخوردار ایران ارسال کنیم.

برای همراهی می تونید تعداد و محصول مورد نظر رو انتخاب کنید؛ همچنین امکان ثبت سفارش شخصی از این محصولات هم وجود داره.

نام و نام خانوادگی و راه های ارتباطی و تلفن تماس (در صورت تمایل) :

انتخاب نوع محصول :

بالش نشیمن      تعداد ….. عدد    قیمت هر عدد 185 هزار تومان

کوسن              تعداد ….. عدد    قیمت هر عدد 175 هزار تومان

جامدادی          تعداد ….. عدد    قیمت هر عدد 85 هزار تومان

ثبت سفارش با هدف :

اهدا می کنم ……….

برای مصرف شخصی (رنگ و طرح رندم) سفارش می دهم ……….

نکته : به دلیل انتخاب پارچه از ضایعات الیاف (خرده ریزهای پارچه نو) طرح و رنگ و جنس کارها کاملا منحصربه فرد است و مثل تصویر نخواهد بود. تصویر محصول اهدایی که خریداری می کنید، پس از تولید برای شما ارسال خواهد شد. در صورت خرید شخصی نیز، موافقت خود را با طرح و رنگ رندوم اعلام فرمایید. و در نظر داشته باشید که تمامی متریال مصرف شده نو و دست اول هست و اطلاق کلمه‌ی ضایعات، نباید باعث بشه فکر کنید اینها کالای دست دوم یا کهنه هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا